מיתוג עסקי
מותג מוכר ואהוב הוא למעשה הנכס היקר ביותר שבבעלות החברה. רוב הלקוחות יעדיפו לרכוש מוצרים ממותגים שהם מכירים – למיתוג יש חשיבות רבה לדרך בה הלקוחות הפוטנציאליים תופסים אתכם. מיתוג נכון יצליח להעביר ללקוח מסר ברור מהרגע הראשון שהם יפגשו. אז לא משנה אם אתם חברה קטנה, סטארטפ או חברה מבוססת, אסור לכם לוותר על מיתוג עסקי מנצח.
מהו התהליך המיתוג?
את תהליך המיתוג נתחיל בפגישת אפיון ובריף עם הלקוח, כך נוכל להבין את הצרכים והמטרות אליהם אתם שואפים. לאחר הפגישה נעבור לשלב המחקר – נאפיין את קהל היעד, נציץ אצל המתחרים, נייצר את הבידול, נחדד את המסרים שחשוב לנו להעביר ללקוחות ונבנה אסטרטגיית מיתוג שמתאימה לעסק שלכם, אסטרטגיה שנשענת על ניתוח מעמיק.
כמו שכולם יודעים, בני האדם בישראל ובעולם ללא הבדל דת, גזע או מין מושפעים ממראה ויזואלי. לכן, יש חשיבות רבה לבחירת הקו העיצובי, הפונטים והצבעים שיקחו חלק בעיצוב הסופי. כדי לעמוד במשימה הזו, אנו שמים את הקהל במרכז וסביבו בונים את המיתוג. ככה – אין לנו ספק שכשהלקוח יפגוש אתכם, יווצר סיפור אהבה ממבט ראשון.
האם כדאי לי למתג את העסק?
כפי שהספקתם להבין, הדבר הראשון שהלקוח רואה כשהוא פוגש את המוצרים או השירותים שלכם – זו התדמית של העסק. תדמית טובה נבנית על בסיס מיתוג עסקי נכון. אנחנו תמיד נאמר, שאומנם מיתוג הוא אינו דבר הכרחי אך עם זאת הוא כדאי מאוד. הסיבות לבצע מיתוג עסקי הן רבות וביניהן: העסק שינה את שמו או החליף תחום עבודה, אין לקוחות או שהלקוחות שפונים אליכם הם הלקוחות הלא נכונים, העסק עבר התרחבות, חזון העסק השתנה ועוד. לפעמים, גם אם הכל עובד מעולה, אפשר לרענן טיפה ולמתג מחדש ברוח התקופה.
יתרונות המיתוג העסקי
- הטמעת המטרות של העסק כחלק מהשפה העיצובית
- הפקת תוצאות והשפעה על רווחיות העסק לאורך זמן
- מסייע לכם להישאר ממוקדים במטרות העסק
- שליטה מלאה בצורה בה הלקוח תופס אתכם
- הלקוח יחפש אתכם ולא אתם את הלקוח