חיבור אתר אינטרנט לשירות Google Search Console

מה מעניין אותך?
הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו עדכונים על מאמרים חדשים

בין אם אתם משתמשים בשירותיה של חברת קידום אתרים ובין אם לא – כדאי לכם להכיר את ההתנהגות האורגנית של האתר שלכם במנוע החיפוש של גוגל. מהן מילות המפתח והחיפושים שמביאים לכם לקוחות לאתר? כמה הופעות וקליקים עבור כל ביטוי חיפוש? אילו דפים מתוך האתר מאונדקסים ואפילו תקלות בחווית המשתמש וחוסר תאימות לנייד.
את כל הנקודות האלו ועוד תוכלו לכסות בקלות עם שירות ה-Search Console של גוגל. במאמר זה נסביר מעט על יכולות המערכת, ונלמד איך מחברים את האתר לשירות.

עבור מי מיועד השירות?

לכאורה נראה כי הכלים של גוגל מיועדים יותר לאנשים טכניים ולאלו שעוסקים בתחום הקידום, אך אפשר לומר שזה לא המצב. Search Console מיועדת עבור כל האנשים הקשורים בצורה ישירה או עקיפה לאתר האינטרנט.

  1. בעל העסק/האתר – הכלי מאפשר להבין את המגמה הכללית והביצועים ולבחון האם השירות שחברת הקידום האורגני (במידה וקיימת) אכן בעל השפעה, או, לקבל תמונה רחבה יותר על התוכן באתר שמושך יותר תשומת לב בחיפושים על-מנת לחזק גם את החלקים האחרים.
  2. מנהל האתר – הכלי מאפשר לכם לעקוב אחר מדדים שיתנו לכם לדעת את מצב הדפים באתר. לבדוק אילו דפים מאונדקסים ואילו לא (שימו לב, חשוב לבדוק שברשימת הדפים שאינם מאונדקסים לא נמצא דף שלא אמור להיות שם), לבדוק האם קיימים דפים עם בעיות תאימות או חוסר נוחות. בכלליות, תוכלו לדעת האם פעילות האתר תקינה.
  3. אנשי SEO – הכלי נותן דו"ח מלא על התנועה לאתר, בשל כך, אנשי SEO שעוסקים בקידום אורגני יכולים להסיק האם אסטרטגיית הקידום שלהם עובדת כמצופה ולבצע אופטימיזציות בהתאם לנתונים.
  4. אנשי פרסום/מרקטינג – לא פעם בהקמת קמפיין ממומן בגוגל Adwords יש קושי בבחירת מילות מפתח נכונות. בעזרת Search Console אנו יכולים להבין אילו מילות מפתח עובדות חלש באתר שלנו מבחינה אורגנית, ואותן נחזק בעזרת פרסום ממומן.

אילו נתונים נוכל לקבל?

בפתיח למאמר הצגנו מספר נקודות עיקריות שאפשר לקבל באמצעות השימוש בשירות. בנוסף אליהן ניתן לבצע:

  • בקשה מגוגל לבדוק/לאנדקס דף חדש מהאתר (מומלץ לביצוע בעזרת הגדרת Sitemap).
  • צפייה בדוחות תנועה לאתר (הופעות וקליקים על פי מילות חיפוש).
  • בדיקת כיסוי האתר – אילו דפים מאונדקסים ואילו לא? אילו דפים תקינים ואילו לא?
  • הסרות דפים שאונדקסו ממנוע החיפוש.
  • ציון נוחות שימוש בניידים וצפייה בתקלות במידה ויש.
  • דו"ח קישורים – צפייה בקישורים חיצוניים שמפנים לאתר שלכם וכן קישורים פנימיים.

אופן חיבור האתר לשירות

הגענו לחלק הפרקטי בהדרכה. כפי שאתם מכירים מהבלוג שלנו, חלק מההדרכות הן טכניות ולא מתאימות לכל אחד. לכן, אם עולה בידכם קושי בהבנה או ביישום, תוכלו להיעזר בשירותי הצוות המקצועי שלנו שיבצע את החיבור עבורכם. השאירו פרטים ונחזור בהקדם!

כל הכבוד! בחרתם לחבר את האתר בעצמכם. נתחיל בתהליך החיבור.

בכדי להשתמש בכלי זה, תדרשו להחזיק חשבון גוגל פעיל (אם יש לכם Gmail זה מספיק).
נכנס לשירות Google Search Console ונלחץ על 'קדימה, מתחילים':

בשלב הבא, נדרש לבחור בסוג הנכס אותו אנו רוצים להוסיף לחשבון (סוג הנכס מציין באיזו רמה אנחנו מוסיפים את האתר לחשבון, ברמת דומיין או ברמת כתובת URL):

המלצה שלנו היא לחבר את האתר ברמת דומיין, אך חשוב להבין כי אין הבדל משמעותי בין השניים, שכן אתם תחשפו לאותם נתונים ללא קשר לבחירה זו.

חיבור ברמת דומיין

במידה ובחרתם לחבר את האתר שלכם ברמת דומיין, תדרשו לבצע עדכון ברשומות הDNS של הדומיין שלכם. זו הדרך שגוגל מוודאת כי אתם הבעלים האמיתי של האתר.

כעת, אתם נדרשים להכנס לרשמית/ספקית הדומיין שלכם (LiveDns, Box, Godaddy, Ionos וכו') ולהוסיף ברשומות הDNS של הדומיין רשומה חדשה מסוג TXT המכילה את הערך שגוגל מבקשת שנזין.
שימו לב, עדכון DNS בדומיין הינו תהליך שלוקח מספר שעות, לכן, לאחר עדכון הרשומות בדומיין נמתין מספר שעות בטרום נלחץ על כפתור האימות.

חיבור ברמת כתובת URL

במידה ובחרתם בגישה זו, עליכם להזין את הכתובת המדויקת של האתר שלכם, כלומר, כולל 'https' או 'www'. בגישה זו הדרך לאמת את הדומיין קלה יותר וניתנת לביצוע על-ידי מספר רחב יותר של אפשרויות.

האופציות שבעזרתן ניתן לאמת את הדומיין בגישה זו הן:

  • העלאת קובץ HTML לאתר – באופציה זו נוריד קובץ HTML קליל שאותו עליכם להעלות לתיקייה הראשית של האחסון שלכם. זו הדרך הקלה והמהירה ביותר לביצוע.
  • הוספת מטא תג לדף הבית של האתר – באופציה זו גוגל תפיק עבורכם טאג HTML שאותו תצטרכו להטמיע בחלק ה-HEAD באתר שלכם. במידה ואתם בעלי אתר וורדפרס, תוכלו לבצע זאת בעזרת התוסף Insert to header and footer בקלות.
  • אימות אל מול Google Analytics – במידה ויש ברשותכם חשבון, תוכלו לבקש לאמת את הדומיין בעזרתו.
  • אימות אל מול Google Tag Manager – במידה ויש ברשותכם חשבון, תוכלו לבקש לאמת את הדומיין בעזרתו.
  • עדכון רשומות DNS בדומיין – דרך זהה לדרך הביצוע בגישה של אימות ברמת דומיין.

כמה המאמר עזר לכם?

דירוג ממוצע / 5. מספר מדרגים:

מאמר זה עדיין לא דורג. רוצה להיות הראשון שמדרג?

Picture of עידן נאמן
עידן נאמן

מהנדס תוכנה, מייסד קבוצת LiveNet.
בשנים האחרונות עוסק בעולמות הבלוקצ'יין והקריפטוגרפיה. מרצה ומלווה חברות בארץ ובעולם.

אהבתם את המאמר? שתפו!
Facebook
Twitter
WhatsApp

אולי יעניין אתכם...

× לנציג אונליין