איך לבחור חברת אחסון אתרים?

מה מעניין אותך?
הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו עדכונים על מאמרים חדשים

אחסון האתר הוא השלב האחרון אליו תגיעו לאחר שתסיימו לבנות אותו. ישנן לא מעט חברות אחסון אתרים שיציעו לכם כמעט את אותן החבילות במחירים משתנים, החל ממספר שקלים ועד לעשרות דולרים לחודש. אז איך בוחרים את החברה המתאימה? ואם כבר בחרתם, אז איזו חבילה מתאימה לכם?

חברות לאחסון אתרים

חברות לאחסון אתרים אלו החברות שמטפלות באחסון של האתר שלכם ברשת, הן אלו שדואגות שהוא יהיה זמין ללקוחות 24/7. החברות משכירות שרתים פיזיים בחוות שרתים בארץ ובעולם ומגדירים את השרתים האלו לתפקד כשרתי אינטרנט המותאמים לאחסון אתרים. למרבית בעלי האתרים אין צורך במשאבי עיבוד כה גדולים ולכן אין הם צריכים להחזיק שרת כזה בעצמם, והפתרון הוא השכרת חבילת אחסון קטנה מתוך השרת כולו בתשלום דמי שכירות חודשיים.

על מה כדאי לי להסתכל?

בחירת חברת אחסון אתרים הוא עניין קריטי, לבחירה יש השלכות משמעותיות על המשך תפקוד האתר ברשת. ביצועי האתר (זמינות, מהירות טעינה וכו') מושפעים באופן ישיר מהאופן בו נבנה השרת (רכיבי החומרה) ומהצורה בה הוא הוגדר (רכיבי תוכנה), כפועל יוצא, אם ביצועי האתר יהיו נמוכים – חוויית הגלישה תהפוך לא נוחה ומנועי החיפוש לא יאהבו את האתר שלכם. שורה תחתונה? אתם מפסידים כסף!
כדי להימנע מאי נעימות שכזו כדאי לבצע בחירה חכמה, מבחינתנו ארבעת הנקודות החשובות ביותר לבחירה חכמה הן:

  • מיקום השרת – כפי שהבנו בתחילת המאמר, השרת הוא מכשיר פיזי שיושב לו בחוות שרתים ומחובר לרשת האינטרנט. ישנן חוות שרתים מסביב לעולם וכמובן, גם בישראל. מיקום השרת הוא פקטור חשוב כיוון שככל שהלקוח קרוב יותר למקום הימצאות השרת, כך הגישה אליו תהה מהירה יותר והוא יוכל לעבד את הבקשות של הלקוחות מהר יותר (למתקדמים שבנינו, שרת ישראלי יזכה מהלקוח לפינג נמוך משמעותית מאשר שרת שיושב בחווה בארצות הברית). כמובן שקירבה ללקוח צריכה להתקיים בשילוב עם מפרט חומרה והגדרות תוכנה מתאימות, אחרת אין כל חשיבות.
    פרט נוסף, שלמעשה הוא הערכה בלבד כיוון שגוגל לא טורחים לשתף אותנו באלגוריתמים לבחירת מיקומים במנוע החיפוש, הוא שאתר שמאוחסן על שרת ישראלי, יזכה לשיפור בקידום.
    אל מול היתרונות הללו, ישנו החיסרון שלרוב משחק תפקיד חשוב – העלויות עבור אחסון בשרת ישראלי גבוהות פי כמה, כיוון שעלויות חיבור השרת בחוות שרתים ישראליות יקר משמעותית מחיבור במקביליהן בשאר העולם עבור חברות האחסון. אם קיים אצלכם השיקול הכלכלי ובחרתם לאחסן את האתר בחו"ל, תוודאו שמיקום השרת הוא באירופה.
  • זמני טעינה – קרה לכם שנכנסתם לאתר, לקח לו המון זמן להיטען ובסוף החלטתם לוותר ולדלג לאתר הבא? יופי! אתם לא רוצים שזה יקרה גם ללקוחות שלכם. זמני הטעינה מושפעים מהמון מרכיבים, את הראשון כבר הכרנו – מיקום השרת. מרכיב נוסף הוא מפרט החומרה של השרת: דגם המעבד, מספר הליבות, כמות הזיכרון, גודל חיבור הרשת. אל תתביישו, אתם יכולים לשאול את חברת האחסון עבור כל אחד מהפרטים האלו לפני שאתם בוחרים לאחסן בה את האתר, כמובן שאם אין לכם ידע בנושא, חשוב להתייעץ עם מכר או חבר שיסייע לכם. כמובן שחומרה טובה לא מספיקה, השלב הבא הוא להכיר את סביבת התוכנה בשרת: מה שרת הWeb שמותקן? Apache, Nginx או שבכלל LiteSpeed (אגב, הוא המועדף עלינו), מהן הגרסאות של התוכנות הרלוונטיות לאתר שלכם? MySQL, MongoDB, Node וכו', מהן תהליכי האופטימיזציה שרצים? האם קיים Cache ברמת שרת? כל המושגים ה"מסובכים" האלו משפיעים משמעותית על הביצועים. הרכיב האחרון שמשפיע על זמני הטעינה ולצערכם כלל לא תלוי בחברת האחסון הוא איכות הבנייה של האתר, שימו לב, לפעמים הרכיב הזה הוא המשמעותי ביותר – אם הקוד נכתב בצורה גרועה, השרת המושלם בעולם לא יעזור לו!
  • אבטחה – אתם רוצים לבחור בחברת אחסון שעושה את המקסימום באבטחת השרתים שלה, כי פריצה לשרת והשבתת האתר או חלילה גניבת המידע היא דבר שעלול להיות קריטי. זה נכון, אי אפשר למנוע או להבטיח חסינות מלאה, אף חברת אחסון לא תוכל להבטיח ב100% שאצלה זה לא יקרה, אבל כן חשוב לכם לברר מהן הפעולות שהיא נוקטת כדי למנוע מקרים כאלו או לדרוש פעולות מטעמכם: אם למשל ידוע לכם שאין לכם שום צורך בקהל מחו"ל – תוכלו לדרוש גישה לאתר מכתובות IP ישראליות בלבד, דבר שיקטין את הסיכוי לקבל חבלות ופרצות מגורמים עוינים בעולם.
    כפי שהצהרנו, לא לעולם חוסן, אם כך חשוב להיות מוכנים ליום שאחרי במידה ותקרה פריצה לחברת האחסון. בשל כך, חשוב לוודא כי החברה שומרת גיבויים בצורה מאובטחת ועל בסיס יומי לפחות מספר ימים אחורה.
  • שירות לקוחות – לא משנה אם בחרתם בחברת אחסון אתרים ישראלית או לא, מה שחשוב הוא שיהיה נציג שזמין לכם 24/7 לתמיכה בבעיות שקשורות לשרת עצמו. מרגישים האטה פתאומית? כי מתחוללת תקיפה על האתר שלכם? צצה פתאום שגיאת שרת? אתם חייבים נציג שיהיה פנוי לכם ברגעים האלו ויוודא שהכל כשורה.
    שירות הלקוחות חשוב לא רק ברגעי משבר, אלא גם בניהול השוטף. אצלנו בLiveNet, אנו מספקים אחסון אתרים מנוהל בצורה מלאה. גם אם אין לכם שביב של ידע בנושא, אנו נדאג לאחסן את האתר שלכם בצורה הטובה ביותר כדי שאתם תוכלו להמשיך לעסוק במה שאתם טובים בו באמת.

איזה חבילה לקחת?

עברתם את מבחן ארבעת הנקודות ובחרתם בחברת אחסון, אבל שוב אתם מבולבלים כששואלים אתכם באיזו חבילה תבחרו?
למען האמת, זה לא כל כך מסובך, בהינתן ומדובר באתר תדמית או חנות קטנה שאינה בעלת תעבורה גדולה (כמות משתמשים גבוהה במיוחד) השוני העיקרי שתצטרכו לשים לב אליו הוא שטח האחסון, השטח צריך להיות בגודל מספיק שיתאים לגודל האתר שלכם. במידה ומדובר באתר שעשוי להכיל תעבורה גדולה, יש לעדכן מראש את חברת האחסון, כיוון שאחסון אתרים שיתופי אינו מתאים בהכרח למקרים אלו ויש לשקול חלופות (שרת VPS או שרת ייעודי).

כמה המאמר עזר לכם?

דירוג ממוצע / 5. מספר מדרגים:

מאמר זה עדיין לא דורג. רוצה להיות הראשון שמדרג?

עידן נאמן
עידן נאמן

מהנדס תוכנה, מייסד קבוצת LiveNet.
בשנים האחרונות עוסק בעולמות הבלוקצ'יין והקריפטוגרפיה. מרצה ומלווה חברות בארץ ובעולם.

אהבתם את המאמר? שתפו!
Facebook
Twitter
WhatsApp

אולי יעניין אתכם...

× לנציג אונליין