איך יוצרים מיתוג עסקי מנצח?

מה מעניין אותך?
הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו עדכונים על מאמרים חדשים

אז כמו שאנחנו אוהבים להגיד ותשמעו מאתנו עוד הרבה – מותג מוכר ואהוב הוא הנכס היקר ביותר שקיים בבעלות החברה. המותג הוא הפנים של העסק. משמע, הדבר הראשון שהלקוח ייבחן כשתפגשו זה את הנראות של העסק שלך, כך הוא יידע למה לצפות באם ירכוש ממך שירות או מוצר.
הדרך למותג מנצח מתחילה בתהליך מיתוג עסקי מושלם שיתבסס על אסטרטגיה שמתוכננת היטב.
בואו נבין ביחד מה התהליך כולל ונשתף מספר טיפים להצלחה מהניסיון שלנו.

מהו מיתוג עסקי?

מיתוג עסקי הוא התהליך אותו אנו מבצעים כאשר בסופו נקבל לידינו תוצר שמבטא ללקוחות ולעולם את הסיפור של העסק או של האדם (אם בונים מיתוג לאישיות נושמת). ברוב המקרים התוצר יהיה ויזואלי לחלוטין, אם כי, בחלק מהמקרים נשלב בתוצר גם חלקים שאינם ויזואליים – סאונד או כל דבר אחר שעשוי לקדם את העסק ואת המכירות ללא צורך במבט ויזואלי.
אז כמו שהבנתם, המותג הוא למעשה קונספט שלם, המורכב ממספר רכיבים שמנגנים ביחד ויוצרים את הבידול על פני המתחרים.

אילו רכיבים התהליך כולל?

גיבוש אסטרטגיה והקונספט של המותג – לכל מותג קיימות מטרות אותן הוא שואף להשיג, על-פי מטרות אלו יש לגבש אסטרטגיה שתשדר לעולם את הערכים האלו, ותדבר לקהל בשפה שתצליח להשיג את המטרות. בשלב האסטרטגיה מאפיינים את הקהל ואת המוצרים או השירותים שיימכרו תחת המותג.
יחודיות ובידול – סביר להניח שהעסק או האדם שנמצא תחת תהליך המיתוג מוכר מוצרים או מבצע פעולות שדומות או זהות למתחרים שלו, לכן נדרש לבצע חקר מעמיק של המתחרים, ללמוד מהטעויות שלהם וליצור בידול משמעותי שיעשה את ההבדל.
בניית שפת המותג – כדי להישאר בתודעה של הקהל שלנו נרצה ששפת המותג תהה נעימה לעין ככל שניתן, עד כדי כך שלקהל יהיה קשה לשכוח ממנה. הדבר נעשה על-ידי עבודת עיצוב נכונה של בחירת צבעים, תכנון ועיצוב לוגו, טיפוגרפיה וכו' לצד עבודת קריאייטיב שתייצר סיפור שעוטף את כל החבילה עם בחירת אלמנטים נכונים וסלוגן מנצח.
הקמת נכסים דיגיטליים – מותג ללא נוכחות ברשת מאבד מערכו, אחרי עבודת מיתוג מאומצת – נרצה להשוויץ במותג ולהגיע לאותם הלקוחות שיחפשו אותנו ברשתות החיפוש והרשתות החברתיות. בשלב זה נקים אתר למותג, דפים ברשתות החברתיות ונבחר בקפידה את ערוצי הפרסום המתאימים.

טיפים להצלחה

  • תעניקו למותג אישיות משלו – דמיינו שהוא יושב אתכם בחדר ואתם רוצים לגרום לו להיות הדבר המוצלח ביותר בתחומו, זה יעזור לכם להבין איך אתם רוצים שהוא ייראה, יישמע, יעביר את המסרים ויתנהג בעולם כאשר הוא יהיה אדון לעצמו.
  • תתמקדו במטרה העיקרית – עסקים רבים נוטים לחשוב בצורה מוטעית שאם הם כבר מבצעים תהליך מיתוג, אז הם יכולים לנסות לרצות את כולם. הגישה הזו היא מוטעית מהיסוד, בזמן שהם מנסים לרצות את כולם, המתחרים שלהם פונים בצורה ממוקדת ו"חוטפים" את הלקוחות שמעדיפים שידברו איתם בגובה העיניים ובדיוק לנקודה.
  • עקביות – אם תפנימו את הנקודה הזו, תחסכו המון כסף בתקציבי הפרסום שלכם. אם המותג שלכם חי ונושם, אין סיבה לנסות לחדש כל הזמן או לנסות לשנות כיוונים. תשמרו על התבניות הקיימות, אלו התבניות שהלקוחות זוכרים ואיתם תצליחו לגנוב להם את העין בפרסומים שלכם.

כמה המאמר עזר לכם?

דירוג ממוצע / 5. מספר מדרגים:

מאמר זה עדיין לא דורג. רוצה להיות הראשון שמדרג?

Picture of רונה לוין
רונה לוין

פורצת דרך בעולם התקשורת והשיווק, מעצבת חוויות מותג ייחודיות שמשנות את דרך ההתקשרות עם קהל היעד.

אהבתם את המאמר? שתפו!
Facebook
Twitter
WhatsApp

אולי יעניין אתכם...

× לנציג אונליין