מאגרי תמונות לשימוש חופשי ובחינם

מה מעניין אותך?
הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו עדכונים על מאמרים חדשים

אם גם אתם בחיי היומיום שלכם עוסקים בעולם התוכן הדיגיטלי, כבר הספקתם להכיר ששימוש בתמונות ובחומרים גרפיים טובים הוא עניין קריטי. בחירת תמונות נכונה תעביר את המסר שלכם בצורה הטובה ביותר. עם זאת, לצערנו או לשמחתם של היוצרים – לרוב התמונות יש זכויות יוצרים המגנות עליהן. ככאלה, שימוש בהן לעיתים נחשב לאסור ולעיתים מתאפשר בתשלום לבעל הזכויות על התמונה. חשוב לזכור, הפרת זכויות יוצרים תחשוף אתכם לתביעות ופיצויים כספיים.
במאמר שלפניכם נציג את האלטרנטיבה – יש גם מספר מאגרים טובים שמאפשרים שימוש חינמי וחופשי.

אילוסטרציה לבחירת תמונה

ההבדל בין מאגר בתשלום למאגר חינמי

בעלי עסקים, מעצבים גרפיים ובעלי מקצוע נוספים מתחום הפרסום נעזרים במאגרי תמונות לעבודתם השוטפת. בין מאגרי התמונות המוכרים ביותר ניתן למצוא את Shutterstock, iStock, 123RF ועוד… אתרים אלו מכילים מאגרים גדולים מאוד של תמונות וחומרים גרפיים איכותיים הניתנים לשימוש תמורת תשלום.
לצד מאגרים אלו, קיימים מספר מאגרי תמונות שמאפשרים להשתמש בתכנים שבהם בחינם, ללא הגבלה ובשימוש מסחרי! ברוב המקרים, תוכלו להבחין שההבדל בין המאגרים החינמיים למאגרים בתשלום הוא איכות התמונות והמגוון. עם זאת, תוכלו למצוא תמונות איכותיות מאוד גם במאגרים החינמיים.
בעניין המגוון – תגדילו ראש ותהיו יצירתיים, אך אם אין ברירה ומדובר על תמונה בודדת שאין לה תחליף ראוי, תעדיפו לרכוש אותה.
דוגמא מהניסיון שלנו – בנינו אתר לחברת הדברות ונדרשנו להציג באתר תמונה של פשפש מיטה. באף אחד מהמאגרים החינמיים לא מצאנו תמונה מתאימה, לבסוף החלטנו לרכוש אחת מ-Shutterstock.

מאגרי תמונות ללא זכויות יוצרים

כדי שלא תבזבזו אנרגיה וזמן בחיפוש אחרי מאגרי תמונות ללא זכויות יוצרים, אספנו עבורכם את הטובים ביותר. חלקם מאפשרים שימוש חופשי ובחינם, וחלקם מאפשרים שימוש חופשי תמורת מתן קרדיט.

  1. Pixabay – בין המאגרים המבוקשים ביותר. מכיל תמונות רבות ואיכותיות, אילוסטרציות, וקטורים ואפילו סרטונים וסאונד. במאגר זה הכל בחינם ולשימוש חופשי (אין צורך במתן קרדיט).
  2. Pexels – פיקסלס הוא מאגר גדול של תמונות וסרטונים לשימוש חופשי וללא צורך במתן קרדיט. תוכלו למצוא באתר תמונות מנושאים רבים ומגוונים.
  3. Unsplash – מאגר תמונות ברזולוציה גבוהה שצולמו על-ידי צלמים חובבים וצלמים מקצועיים. המאגר מאפשר שימוש חופשי ללא צורך במתן קרדיט. זכרו, תמונות ברזולוציה גבוהה הן בעלות משקל גדול, לכן אם אתם משתמשים בהן לצורך בניית אתרים, חשוב לבצע התאמות גודל.
  4. Freepik – המאגר האהוב עלינו, מכיל תמונות, וקטורים ואייקונים. מגוון ענק כמעט מכל נושא אפשרי. החיסרון הוא שללא חשבון Premium יש צורך במתן קרדיט לאתר בשימוש בחומרים שהורדו ממנו.
  5. Flickr – אחד ממאגרי התמונות הגדולים והמוכרים בעולם. המאגר למעשה הינו רשת חברתית בה חברים צלמים שמעלים את התמונות שצילמו. שימו לב, מאגר זה מכיל תמונות חינמיות, תמונות עם צורך במתן קרדיט לצלם וגם תמונות בתשלום.

עד כאן המאמר שלנו, אנו נעדכן את רשימת המאגרים מעת לעת.
בכל מאגר שתבחרו להשתמש, חשוב לקרוא את התקנון ומדיניות השימוש שעשויה להשתנות מעת לעת. זכרו, הפרת זכויות יוצרים הינה עבירה חמורה. לכן על אחריותכם המלאה לבדוק שאתם פועלים בהתאם לחוק!

כמה המאמר עזר לכם?

דירוג ממוצע / 5. מספר מדרגים:

מאמר זה עדיין לא דורג. רוצה להיות הראשון שמדרג?

Picture of רונה לוין
רונה לוין

פורצת דרך בעולם התקשורת והשיווק, מעצבת חוויות מותג ייחודיות שמשנות את דרך ההתקשרות עם קהל היעד.

אהבתם את המאמר? שתפו!
Facebook
Twitter
WhatsApp

אולי יעניין אתכם...

× לנציג אונליין